تقویت کننده موبایل

انواع دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل در سال 1402

تقویت کننده انتن موبایل | مسترآنتن | www.mranten.ir

تقویت کننده آنتن موبایل چیست؟

در جهان امروز با افزایش کاربران مخابراتی دسترسی به شبکه مخابراتی یک نیاز مبرم شده است. این افزایش استفاده از شبکه های ارتباطی مشکلاتی در برقراری تماس و اینترنت ایجاد نموده است که تنها با استفاده از تقویت کننده آنتن موبایل قابل حل اند.

آنتن نداشتن:

همه ما با این منظره مواجه شده ایم که موبایلمان آنتن ندارد و یک ضربدر قرمز روی بلوک های خالی روی سیگنال موبایل مشاهده میشود که نشان دهنده آنتن نداشتن موبایل شماست. این مشکل وقتی رخ میدهد که ورودی دیتا از دکلهای مخابراتی  به گوشی شما نرسد.

در این موارد در مکانی قرار دارید که هیچ سیگنال (رادیویی) مربوط به تلفن همراه در اطراف محیط شما یافت نمیشود. گاهی این محدوده با چند قدم جابجایی از نقطه کور، آنتن گوشی تان باز میگردد. اما گاهی پیش می آید در یک محوطه وسیع دچار این مشکل می شوید مثلا، باشگاه ورزشی علی الخصوص واقع در زیرزمین یا مرکز خریدی که به سختی یک خط از نشانگر را پر میکند.

خب! نسبت به این شرایط نتیجه میگیریم دسترسی به اینترنت ضعیف یا قطع میشود. زیرا برای استفاده از شبکه های اینترنتی باید پروتکل های 3G 4G 5G دارای سیگنال لازمه از دکل های مخابراتی باشد.

تقویت کننده آنتن موبایل | مستر آنتن | https://mranten.ir

نقاط کور:

وقتی به مرکز خریدی می روید که در آنجا آنتن ندارید نگران نمی شوید؛ زیرا این مشکل برای شما موقت است و به محضی که از مکان مورد نظر خارج بشوید مشکلتان برطرف میشود. حال بیایید زاویه دیدتان را تغییر دهید اگر شما یکی از کارکنان این مرکز خرید باشید که مجبور باشید برای مدتی طولانی در این مکان حضور داشته باشید حال قضیه فرق میکند و محل کار شما تبدیل میشود به یک نقطه کور دائمی.

شهرهای بزرگ و پیشرفته برای دسترسی به تکنولوژی به بیشترین تجهیزات ارتباطی نیاز دارند، اما این نیاز باعث افزایش تعداد برج‌ها و سخت‌افزارهای مورد نیاز برای کاربران می‌شود و این امر گاهی مشکلاتی را به همراه دارد.

شهرهای عمودی به معنی رشد آسمان خراش‌ها و برج‌ها در یک شهر است، که باعث افزایش تراکم جمعیت و کمبود مکان می‌شود. در این شهرها نمی‌توان به راحتی برج‌های مخابراتی نصب کرد، زیرا افزایش امواج الکترومغناطیسی ممکن است برای سلامت جامعه مضر باشد.

در صورتی که با مشکل نقطه کور در مغازه، کمبود آنتن موبایل در منطقه خوش آب و هوا یا امکان انجام تماس‌های کاری در محل کار مواجه هستید، با استفاده از یک دستگاه بوستر و دو آنتن گیرنده و فرستنده می‌توانید این مشکلات را حل کنید و به موفقیت و آینده شغلیتان کمک کنید.

به طور کلی تقویت کننده موبایل به طور indoor و outdoor جهت مکان های مختلف قابل استفاده است. با نصب اینگونه دستگاه ها از سيگنال آنتن موبايل خوبي برخوردار میشوید.

تقویت کننده های موبایل قادر اند در تمامي مكان هايي كه آنتن دهي تلفن همراه ضعيف است به طور مطلوب و بسيار دقيقي ضعیفتر ین امواج تلفن همراه را دريافت نموده و کاملا تقويت نمايند. پس به این نکته توجه نمایید که باید در محیط شما یک حداقل ی از امواج وجود داشته باشد که این محصول بتواند آن را ارتقا دهد. اگر در مکانی هیچ سیگنالی موجود نباشید این وسیله نیز هیچ کارایی نخواهد داشت.

به غیر از مکان هایی که گفته شد ؛ مكان هاي صعب العبور و تونل ها یا روستاهایی كه آنتن دهي در آن جا وجود ندارد، این مشكل توسط ريپيترهاي توان بالا برطرف میشود و بر اساس نياز از طريق پارامترهای جغرافيايي دستگاه مورد نياز براي آن محل در نظر گرفته خواهد شد. ریپیترهای صنعتی برای محوطههای بزرگ به اندازه یک شهرک کارایی دارند که البته ارتفاع زیادی نداشته باشند؛ ی عن ی شامل برجهای سر به فلک کشیده نباشد.

انواع تقویت کننده موبایل:

بر اساس اینکه این دستگاهها چه محوطهای را پوشش می دهند و البته برای کدام اپراتور قرار است استفاده شوند و همچنین نیاز به اینترنت هم در محوطه مورد هست یا خیر انواع و اقسامی دارند که به شرح زیر است:

  • تقویت کننده تک باند
  • تقویت کننده دو باند
  • تقویتکننده سه باند یا فول باند
  • ریپیتر صنعتی

تقویت کننده تک باند:

اگر بیشتر به برقراری تماس نیاز دارید یا حین مکالمه مشکل اکو شدن صدا را دارید و اینترنت اولویت چندانی برایتان ندارد میتوانید از تقویت کننده تک باند استفاده کنید. البته این ابزار میتواند اینترنت را در اختیار شما قرار دهد؛ اما در پروتکل 2g بسیار خوب عمل میکند.

تقویت کننده دو باند:

تقویت کننده دو باند در مواردی استفاده میشود که شما قصد دارید از یک اپراتور ویژه در محل مورد نظر استفاده کنید. این دستگاه به طور تخصصی امواج مربوط به یک اپراتور را تقویت میکند و دیگر سیگنال های ورودی را بلاک میکند که از جهت کیفیت تماس و اینترنت اهمیت دارد.

تقویت کننده سه باند یا فول باند:

زمانی که کاربر نیاز به تمامی اپراتورها و پروتکل ها دارد از تقویت کننده سه باند یا فول باند استفاده میکند. این ابزار در نوع خانگی و صنعتی تولید میشود. نوع خانگی م یتواند محوطه ای به بزرگی دویست متر را پوشش دهی کند و از نظر تماس و اینترنت کیفیت مطلوبی در اختیارتان قرار دهد.

ریپیتر صنعتی:

تقویتکننده سه باند را در نظر بگیرد که بتواند محوطه یک روستا یا معدن را پوشش دهی کند که همان ریپیتر صنعتی است. این دستگاه همه باندها را پوشش میتواند و توان خروجی آن به حدی است که به راحتی نویز و پارازیت بر روی آن ایجاد نم یشود و موانع فیزیکی به راحتی نمیتوانند ارتباط را قطع کنند.

برندهای تقویت کننده آنتن موبایل:

در حال حاضر تنوع زیادی در برندهای تقویت کننده آنتن موبایل در بازار ایران وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که برخی از این شرکت های فروش تقویت کننده آنتن موبایل اقدام به فروش دستگاه های چینی میکنند.

تقویت کننده های چینی به دلیل ایجاد نویز در شبکه مخابرات غیرقانونی تلقی میشوند و سازمان تنظیم مقررات رادیویی با آن برخورد تند و تیزی مینماید تا حدی که این دستگاه ها را جمعآور ی مینماید و کاربر را هم جریمه میکند به همین دلیل بسیار در خرید تقویتکننده آنتن موبایل دقت نمایید.

برندهایی چون کیان تلکام، ریپیتک، ار اف ریپیتر و همچنین مستر آنتن در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی این محصولات هستند که دارای مجوز نیز هستند و از همه مهمتر خدمات پس از فروش ارائه میدهند که همین نشان میدهد که قابل اعتمادند و دستگا ههای آنها مانند نوع چینی بعد از خرید مشکل ساز نخواهد بود.

برای انتخاب هر کدام از این دستگاهها بهتر است به سایت آنها مراجعه نمایید و با بررسی دقیق انواع محصولاتشان و البته نیاز خود تقویت کننده مورد نیازتان را تهیه نماید. حتی اگر حوصله جستجو هم ندارید اکثر این شرکت ها کارشناس فروش دارند که میتوانید بدون فوت وقت از مشاوره رایگان و خدمات آنها استفاده نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *